Személyautós kényeztetést ad a BYD pickupja

Fotó: BYD
Vágólapra másolva!
Mexikóban mutatták be a plug-in hibrid hajtású, alvázas felépítésű BYD Shark pickupot, amellyel a globális piacot célozzák a kínaiak.
Vágólapra másolva!
Fotó: BYD

Nem véletlen, hogy Mexikóban tartotta az alvázas pickupjának világpremierjét a BYD, az Egyesült Államokban épp most emelték 100%-ra a kínai villanyautók (plug-in és elektromos) vámtételét, amit a déli szomszédon keresztül megkerülhetnek – már előrehaladott állapotban van az ott épülő BYD autógyár-projekt, hamarosan várható a bejelentés. Ebben az üzemben az amerikai igényekhez jobban illő alvázas modelljeit gyártaná a kínai fél, amelyek között már egy pickup is van – az arrafelé kompakt méretűnek számító Shark, azaz cápa.

Fotó: BYD

Csak duplafülkés karosszériát készítettek a DMO – Dual Mode Off-Road – elnevezésű alvázra, ami 3260 mm-es tengelytávolság mellett 5457 mm hosszú, 1971 mm széles és 1925 mm magas. A hasmagasság 210 mm, az első terepszög 31°, a hátsó 19,3°. A plató térfogata (platófedél alatt) 1450 liter, a hasznos teherbírás 835 kg és 2,5 tonnás utánfutó vontatására alkalmas a jármű. A vetélytársaktól eltérően a BYD Shark elöl és hátul is független felfüggesztést kap, ami terheletlenül jó menetkomfortot eredményez, egyébként személyautókból ismerős szolgáltatásokat kínál a modell, a forgatható központi érintőképernyő 12,8 colos képátlójú. Van fel-a-fejjel kijelző, 2 darab 50 W teljesítményű indukciós telefontöltő, a körkamera-rendszert egy elöl lefelé néző nagylátószögű (180°) kamerával egészítik ki, a fejegységhez gyári kiegészítőként elérhető mikrofonnal karaoke-funkciót is támogat a rendszer.

Fotó: BYD

Annyiban módosították a plug-in hibrid hajtást, hogy hosszában építik be az 1,5-ös turbómotort, ami a középre beépített 29,58 kWh kapacitású akkumulátort tölti, illetve közvetlenül tudja hajtani az első kerekeket is, ezenkívül elöl egy 231 lóerős, hátul egy 204 lóerős villanymotor van – a rendszerteljesítmény 430 lóerő, amivel 5,7 másodperces 0-100 km/óra sprintet tud a BYD Shark pickup. Plug-in hibrid hajtásról van szó, az akkumulátor energiája a kevésbé reális NEDC-szabvány szerint 100 km-es elektromos hatótávolságra elég, a szabványos fogyasztás szintén NEDC-szabvány szerint 7,5 l/100 km. A villanymotorok szabályozásával valósítják meg az elektronikus differenciálzárakat, egyébként 3 terep-üzemmód közül választhat a sofőr.
 

Fotó: BYD