Kiderült, hogy ki a legértékesebb magyar influenszer

Vágólapra másolva!
Posztonként másfél millió forintot is kereshetnek a legjobb magyar influenszerek. A friss lista élén idén is a TheVR végzett.
Vágólapra másolva!

Korábban 180 véleményvezért vizsgáltak követőbázisuk, aktivitásuk, és influenszer-tevékenységük alapján, 2024-ben ez a szám 230-ra nőtt. Ebből a mintából állapították meg az elemzők, hogy kik a legértékesebb magyarországi véleményvezérek jelenleg.

A lista élén a TheVR végzett, amely a korábbi listán is az első helyen állt. A TheVR név egy debreceni csapatot takar, amely idén működésének 11. évébe lépett, és a piaci szereplők egyhangúan őket tartják a legértékesebb influenszereknek. Tevékenységüket videójátékozással kezdték, de mostanra kinőtték kezdeti tartalmaikat, és népszerű reggeli műsort visznek a Twitchen. Több nagyvállalat mellett a világ legnagyobb gyorsétteremlánca, a McDonald’s is dolgozott velük. 

A magyar TikTok sztárja, Whisper Ton került a lista második helyére, elsősorban sajátos stílusú videóiról ismert. Esetében is találni gyorsétteremláncot a partnerei között, mégpedig a Burger Kinget.

A tavalyi listán ötödik volt, idén viszont a harmadik helyre került Nessaj. Dolgozott vele a Samsung és a Heineken is. 

A lista első három helyezését követően mutatjuk a teljes listát a tíz legértékesebb magyar influenszerről:

  1. TheVR
  2. Whisper Ton
  3. Nessaj
  4. Pamkutya
  5. Cresser
  6. Zsozéatya
  7. Csigér Alex
  8. Verebélyi Vivi és Nagy Norbi
  9. Justvidman
  10. Jólvanezígy

Azt, hogy kik a legértékesebb influenszerek, a fenti három szemponttal összefüggésben alapvetően meghatározza az, hogy mennyit keresnek egy-egy posztukkal. Ez a legjobbak esetében akár 1,5 millió forintot is jelenthet.

A legértékesebb magyar influenszer a hirdetők szempontjából új generációs vállalkozónak tekintendők, akik komoly teljesítményt és értéket tudnak felmutatni a hirdetőknek.

Az influenszerek teljesítményének értékeléséről további részleteket a Világgazdaságban olvashat.

Az Origo már 2023-ban is bemutatta a legértékesebb magyar influenszereket. A digitális tartalomgyártók esetében az értékesség már akkor sem pusztán a követőszámokról szólt, teljesítményüket a hirdetők oldaláról összetettebb, és egyre inkább egyfajta nemzetközi standard irányába mutató mérőszámok iránt ítélték meg már akkor is.

Az online közösségi felületek világában mindegyik oldalnak megvannak a maga sztárjai, mind a követők, mind a hirdetők szempontjából. Ilyen például a TikTok, melynek már 2021-ben is rengeteget kereső sztárjai voltak.

Cikkünk kiemelt képe illusztráció / forrás: Shutterstock.